Paris mon petit amour

En av de bästa födelsedagspresenterna som jag någonsin fått var när jag gick i 6:an och mina föräldrar överraskade mig med att jag skulle få åka till paris i en vecka med min mamma. Det var en dröm som gått i uppfyllelse iom att jag alltid haft en grej för frankrike då min mamma växe upp i Alsace (en region i frankrike).
Och det va verkligen så underbart som jag alltid tänkt mig. Maten va UNDERBAR och hela staden var så underbart vacker att det inte fanns. Mysiga gator med caféer i varje hörn där vi satte oss på uteserveringarna med en god kall lemonad, att sitta utanför den enorma katedralen Sacré-Cœur och hade utsikt över praktiskt taget hela Paris. En gata bort låg Montmarte där det fanns en massa restauranger och caféer och i mitten satt en massa konstnärer där jag fick mitt porträtt avmålat. Sitte med en baguett utanför Notre Dame och äta choklad mjukglass utanför Eiffeltornet. Besökte även Moulin Rouge och Louvren där jag såg Mona Lisa tavlan och mycket mer.

 

Åååh vad underbart det var!!! Kommer verkligen åka tillbaka en vacker dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0