Dans

Kollat lite på streetgrounds hemsida och beslutat mig för att jag verkligen vill börja dansa igen!!! Dansade streetdance när jag bodde i gislaved men sen va jag ju tvungen att sluta när jag skulle flytta. Sen orkade jag inte riktigt kolla upp vart man kunde dansa här men nu blev jag tipsad om streeground och tydligen så ska dem va riktigt grymma!

 

Verkligen saknat dansen. Men är lite osäker på vad jag vill börja på. Finns så många stilar som jag vill lära mig men kommer nog börja med Mtv fusion.

 

Såhär står det om den:

MTV Fusion

Klassen varierar sig från klass till klass och influeras av Mtv's breda utval av danstilar så som streetdance, dancehall,streetjazz m.m . Här fokuserar vi oss på klubbdansens grooviga sida. Scenkänsla och uttryck ligger i fokus.

 

Känns bra att börja med den då den har lite blandade stilar tills jag vet vilken stil jag känner för. Ville gärna börja på dancehall också men alla nybörjar kurser var fullbokade så det gick inte :/

 

Så grymma!!!

Och här är lite dancehall

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0